det här iallafall det jag tror om sakern ..


nu tänkte jag ta upp ett väldigt viktigt ämne enligt mig . varför har tjejer svårare än killar ? det finns många saker man kan ta upp om det . men jag har valt två . jag ska skriva om dom snart . jag såg att ammi hade skrivit om det . så jag tänkte också skriva om det . men i ett annat sammanhang .

idagens samhälle får kvinnorna göra nästan lika mkt som männen , men bara nästan ? för i tiden fick inte flickorna gå i skolan , kvinnorna fick inte jobba osv . & i vissa länder måste kvinnorna täcka sitt hår och sin kropp . varför ? jo , för att männen har mer makt & styrka . så dom tror dom kan göra vad som helst ? men det har bättrat sig . fast kvinnor får fortfarandre mindre lön osv .. vad ska man göra åt sakern igentligen ? Okej , kvinnor har olika dagar som ska 'hedra' dom . men det gör inte sakern bättre . det finns fortfarandre män som slår kvinnor eller utnyttjar dom för att dom är starkare ? om jag fick bestämma skulle alla såna män åka i fängelse i flera år , för det är inte Okej ? I iran tex får kvinnor fortfarande inte visa sitt hår m.m kanske bara för att det är en gammal tradition . men jag förstår inte riktigt . vill dom inte visa sitt hår m.m ? eftersom nästan alla har så , men bara nästan . visa vissar sitt hår , har dom valt det eller har dom inte samma tro ? männen kan också ha det svårt ibland . som tex en kvinna fick gå fri från mord i england för i tiden . men männen fick sitta i fängelse flera år . kvinnor & barn fick inte vara med i militären , men det måste männen . kvinnor och barn hade också rätten att bli räddade först i en olycka . som i titanic . männen hade också värre straff . som tex i iran tror jag . när man fick stena folk . det betyder att man grävde ner kroppen lite . sen kasta sten på henne/honom tills han/hon dog . kvinnor grävde man ner till brösten ungefär . medans man grävde ner männen till höften . sen fick man inte ha för stora stenar så dom dog drekt , men inte heller för små så dom led mer . visst är det hemskt ? så männen kan också ha det svårt , men oftast har kvinnor det svårare

en annan sak om det här ämnet är varför blir tjejer kallade för hora osv . om killar strular runt , eller knullar runt . blir dom inte kallade för någonting . kanske player , men inte så ofta . medans om tjejerna gör det blir dom kallade för hora , slampa m.m . varför är det så ? nu ska jag vara ärlig , det är ju inte bara killar som kallar tjejer för horor . utan tjejer kallar varandra för det . vilket jag inte förstår . Okej , jag kallade min vän för det när vi bråka . men då glömde jag bort vad det var . en hora är ju faktist en tjej som säljer sin kropp till män & ligger med dom . en hora har oftast underkäder på sig och är ute sent på kvällen för att få ett knull så dom får pengar . men jag sa hora till henne för att hon har push up ? jag ångrar mig jätte mkt för det . jag blir själv kallade för hora osv . i skolan , sms osv ? jag förstår inte . jag är oskyld , har inte push up eller något sånt .. så varför ? killar kan nästan göra vad fan dom vill utan att få 'smeknamn' ? ännu en gång , varför ?

Kommentarer
Postat av: emma

jag holler med dej helt

2009-06-23 @ 21:29:40
Postat av: Rebecca

Om du är oskuld kan du fan inte vara hora? Och jag förstår inte heller varför folk går runt och säger hora till folk. Det verkar som om folk inte vet vad det betyder.



Och så är det orättvist mot tjejer, för alla tjejer får mens och måste gå runt och ha ont i magen hela jävla dagarna för att dom ska ha tecken på att inte vara gravida. Och det är tjejerna som måste gå igenom all smärta med att föda barn os.v.

2009-06-23 @ 21:59:10
URL: http://gloriaorebecca.blogg.se/
Postat av: Anonym

har inte du pusshh ? :S

2009-06-23 @ 22:45:58
Postat av: malin

lite :$ men inte över drivet !

2009-06-24 @ 17:34:43
URL: http://maalinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0