inlägget om mitt smink kommer nu..

..jag har ingenting för mig just nu, så istället för att bara rabbla upp alla grejer jag använder kan jag berätta hela 'historian' om mitt smink, okej? aja jag börja smink mig när jag gick i tvåan - trean. fast då hade jag bara maskara på ögonen när det var klassfoto m.m. sen i början på fyran eller feman (jag kommer inte ihåg) sminkade jag mig någ mest i hela skolan, jag och malin var värst. jag hade brun kräm, mascara i lager och idomin på läpparna. jag ongrar mig så mycket att jag börja med smink då.. sen sminkade jag mig inte på nästan hela sommaren (08) jag hade bara maskara ibland. sen började skolan igen och jag började med smink. ibörjan var det inte så farligt. men jag använde bara mer och mer smink. sen på nyår - sportlovet hade jag jätte mycket smink. jag började sminka mig mer med vendela. nästan varannan halv timme satt vi och sminka oss. men nu har jag slutat med smink. jag använder bara maskara. allt ändrade sig på en helg. på fredan hade jag lika mycket smink som jag bruka, sen på måndan kom jag ti skolan med maskara bara. jag är så stolt över mig själv att jag har slutat med alla krämmer osv. nu hör man inte så ofta kommentarerna " FJORTIS ! " längre. det är skönt.

jag förstår inte varför man börjar sminka sig? när man går i femman ska man inte börja med något sånt. min mamma började med LITE smink när hon var 18 år. tänk vad mycket som har förändras. och nu om man inte sminkar sig är man typ en tönt? jag tycker personligen att det är dom som sminkar sig som är töntiga. det är ju dom som inte vågar vara sig själva. dom gömmer sig under sminket. jag gjorde det. mamma sa att jag hade en "ond cirkel" jag sminkade mig, sen fick jag finnar. då sminkade jag mig mer för att dölja dom, då fick jag mer. sen höll jag på så tills jag var sjuk en gång. då använde jag inte smink, då blev allt mycket bättre.

nu till vad jag använder: Maybelline new york Volum' express och Maxfactor Masterpiece Volume&Definition Mascara (maskaror).
vad jag använde förut: Maxfactor Colour adapt (brunkräm), Loreal Infallible (brunkräm), Bronzing Power by H&M (puder typ) Maybelline new york Volum' express (maskara) , Maxfactor Masterpiece Volume&Definition Mascara (maskara) , Loreal Longnude (maskara) , Loreal Volume (maskara) Eye Liner by H&M White (vit kajal) Eye Liner by H&M Black (svart kajal) Loreal Paris Glam Shine (läppglans)

det är en jätte stor skillnad från vad jag använde till nu. som sakt, jag är stolt över mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0