Operation Dagsverke imorron ?

haha, fråga mig inte vad det är. man ska typ vara ledig hela dagen från skolan och jobba eller nått åt barnen i Afrika osv? jag tycker det ät en bra grej haha. att för engångs skulle inte tänka på sig själv utan mäniskor som har det svårare än oss. Lisa säger att varje liten krona spelar roll och det gör det någ. jag menar efter som dom är då fattiga kan en kronan för oss kanske vara 20 kronor för dom, fattar ni vad jag menar? aja så jag är ledig hela dagen från skolan imorron, så det blir mycket imorron bloggen, haha!

ååååååååååååååå, jag tycker så sånd om dom. den här bilden visar exakt hur vissa har det här i världen. dom har ingen mat, el, vatten eller hus. medans vi bortskämda (stavningen) sitter och äter pizza och dricker coca cola, och kan bara gå ner ti vatten kranen för att dricka vatten. Men vi är ju vana med det, men jag slår vad om att ett afrikantbarn åker ti sverige och kollar sig runt skulle han/hon någ bli chockad av allt vi har här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0